תזונה בהתאמה אישית

תזונה בהתאמה אישית ע"פ אבחון ברפואה הסינית.
כל אדם חייב לדעת מהם המזונות המתאימים לו. להיות קשוב לגופו ולהזינו בצורה הטובה ביותר. ע"י התאמת התזונה לאורך החיים של המטופל, הרגליו, חשקיו וצרכיו הבריאותיים אפשר לשפר רבות את איכות החיים ולשמור על הבריאות לאורך השנים.

כל גוף זקוק למשהו קצת אחר. באמצעות תשאול ואבחנה ניתן לזהות את צורכי הגוף ולכוון את התזונה כך שתתמוך ותתאים לנו בצורה המקסימלית.
התוזנה המתאימה לנו משתנה עם על פי גילנו, המגדר, אופי החיים, פעילות גופנית, עונות השנה ותקופות בחיים.
אם נדע לזהות את הדברים נוכל לסייע לנו ברמה הפיזית והרגשית.

משקל הגוף ומבנהו מעסיק אותנו רבות במהלך חיינו.
רובנו מנסים אינספור דיאטות במרוצת השנים שמטרתן להוריד או להעלות במשקל.
אם ראייה זאת תשתנה לתזונה בריאה ותומכת כשגרת חיים לא יהיה צורך להתעסק במשקל הגוף יותר.

גוף חטוב אינו הסיבה היחידה להקפדה על תזונה נכונה.
התפריט שלנו משפיע על המצב הנפשי והבריאותי. 

המשפט: "נפש בריאה בגוף בריא" פועל לשני הכיוונים. במקום ליישם דיאטות קצרות טווח יש לשים דגש רב על אורח חיים נכון לאורך זמן. קיימים סוגי דיאטות שונים, תפריטי תזונה והמלצות לתזונה מאוזנת. לרוב, לא נלקח בחשבון מצבו המדויק של האדם וההמלצות הן כלליות ומתאימות רק במידה חלקית לאותו אדם. בשל חוסר ההתאמה קיים קושי להתמיד בתפריט והדבר אינו מחזיק לאורך זמן.  

קביעת תפריט תזונה ע"פ הרפואה הסינית היא דבר ייחודי ומדויק. כמומחית לרפואה סינית אני מנתחת ומשכללת את כל הפרמטרים הרלוונטיים ולא רק חלק קטן מהם על מנת לדעת מה תהיה המלצתי האופטימאלית להרכבת תזונת המטופל ומאיזה סוגי מזון עליו להימנע. 
הפרמטרים אליהם אני מתייחסת כוללים בין היתר: גיל, מין, עיסוק וצורת חיים, פעילות גופנית, הרגלים, שאיפות, מצב בריאותי, הפיזי, הנפשי, משקל, סוג הדם, אבחנה באמצעות הגוף, הדופק הלשון ומפת הלידה.

על רגל אחת לתזונה מאזנת ע"פ אישיות האדם:

אנשים הסובלים ממחשבות טורדניות: 
מומלץ להוסיף לתזונה ארוחות חמות ומבושלות, בטטה, גזר, עלים ירוקים, ג'ינג'ר ואגוז מוסקט.
מומלץ להימנע מאכילת פחמימות ריקות (לחם, מאפים, תפו"א...), סוכר ומתוקים ומוצרי חלב.

אנשים הסובלים מסיוטי לילה:
מומלץ להוסיף לתזונה דגים, טונה, סרדינים, סושי, חסה, מוצרי חלב.
מומלץ להימנע מאוכל מתובל, חריף, מטוגן ושמן.

אנשים הסובלים מביקורת עצמית מופרזת:
מומלץ להוסיף לתזונה חסה, שוקולד מריר, סלק, רימון, דובדבנים, מעט בשר.
מומלץ להימנע מאוכל חריף, אלכוהול.

אנשים הסובלים מפחדים או חרדות:
מומלץ להוסיף קטניות, מאכלי ים, זרעי פשתן, פולי-סויה.
מומלץ להימנע מקפה, בשר אדום וסמים.

אנשים עצבניים או חסרי סבלנות:
מומלץ להוסיף לתזונה נבטים, שומר, צנון, ירקות טריים ועלים ירוקים, מיץ אשכוליות, לימון.
מומלץ להימנע מאוכל שומני, מטוגן, אלכוהול, קפה.

אנשים חסרי שמחת חיים ואי יכולת לצחוק:
מומלץ להוסיף פרות טריים, (במיוחד שזיף סיני, רימון ופסיפלורה) פחמימות מלאות, חלב שקדים, שקדים ואגוזים, כוסמת, אורז מלא, זרעי צ'ייה, פלפל שחור, כורכום ומש. 

התאמת התזונה חייבת לראות את האדם כולו. אופיו ואורח חייו.

אינני תזונאית, אך באמצעות האבחנה הסינית ניתן לדייק את המזון ולדאוג לאכילה בריאה ומייטיבה. 
כלי נגישות